Rädslan

Har funderat och funderat sen jag fick beskedet om att jag var gravid, och kommit fram till att jag är skitskraj.

Först och främst är skraj över att jag ska få missfall, upp till 30% av alla graviditeter leder till missfall. Pga av detta kan jag inte riktigt ta till mig min graviditet, jag vill inte bli för bekväm i situationen ifall något går snett.

Sen om det går bra (vilket jag verkligen verkligen verkligen hoppas att det gör) så är skraj över om jag verkligen klarar av det!

Tror inte på något sätt att min rädsla är unik, tror detta är något som de flesta som är gravida går igenom, frågan är bara hur kan man slappna av? Någon som har något tips?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0